Google Display Netwerk Adverteren met beeld
Met het Google Display Netwerk kun je mensen bereiken terwijl ze op hun favoriete websites browsen, een YouTube-video zien, hun Gmail-account checken of mobiele apparaten en apps gebruiken. Je kunt jouw boodschap op de juiste plaats en het juiste moment strategisch weergeven aan potentiële klanten, eerdere bezoekers, maar ook aan bezoekers van vergelijkbare websites.
Het Display Netwerk biedt mogelijkheden om gebruikers aan te spreken met aantrekkelijke advertentie-indelingen. Dit kunnen beeldadvertenties zijn, maar ook videoadvertenties of uitvouwbare advertenties.
Vind (nieuwe) klanten
Google Ads biedt vele mogelijkheden om de juiste doelgroep te bereiken. Hierdoor kun je met Google Ads nieuwe klanten vinden, omdat Google vergelijkbare doelgroepen voor je vindt. Ook zorgt Google Ads ervoor dat jij precies op het juiste moment jouw boodschap laat zien, dus ook wanneer men klaar is voor een aankoop. Google weet nu eenmaal erg veel over internetgebruikers. Deze kennis kunnen wij gebruiken bij het zoeken en benaderen van de juiste mensen op het juiste moment. Google weet nu eenmaal wanneer men op zoek is naar een nieuwe auto of wasmachine, maar herkent ook gelijkenissen tussen gebruikers en kan jou zo zichtbaar maken bij mensen die gegarandeerd geïnteresseerd zijn in wat jij te bieden hebt.
Middels Remarketing, ook een vorm van Display Advertising, kun je opnieuw contact te leggen met mensen die jouw site eerder hebben bezocht. Een vorm van adverteren die vaak resulteert in een hoog conversiepercentage.
Anders dan het zoeknetwerk
Waar het zoeknetwerk helpt mensen te bereiken die al naar bepaalde producten of services zoeken, stelt het Display Netwerk je in staat eerder in de koopcyclus de aandacht van gebruikers te trekken. Je kunt advertenties weergeven aan mensen voordat ze zoeken naar wat je te bieden heeft. Dit kan belangrijk zijn voor de algehele advertentiestrategie. Je kunt mensen ook herinneren aan de producten en services waarin ze geïnteresseerd zijn of zijn geweest.
Resultaten meten
Met Google Ads kun je meten hoe succesvol je bent in het bereiken van jouw doelen. Bekijk op welke pagina's de advertenties worden weergegeven, welke advertenties de meeste klikken genereren en welke sites de meeste waarde opleveren tegen de laagste kosten.