OVER MIJ SEA SPECIALISTE

POP Marketing is opgericht door Joke Ramdhani. Na haar HBO studie Marketing & Communicatie en Premaster Marketing, heeft zij jaren gewerkt in diverse branches, veelal als Marketeer, Communicatie- of PR-medewerkster. Na enkele jaren als Sales Representative in de Benelux te hebben gewerkt, ging ze weer aan het werk in de marketing, maar dan de kant die haar altijd al aantrok; online marketing.

“Ik begrijp dat ondernemers willen ondernemen, maar geen tijd hebben voor het SEO-proof maken en houden van hun website, maar ook niet voor het optimaliseren en bijhouden van Google Adwords campagnes. En dat is zonde, want zelfs zonder hoge adverteerbudgetten is er vaak al veel winst te behalen. Ik werk samen met enkele partners om zo elke klant zo optimaal mogelijk te kunnen bedienen."

Enkele vragen aan Eigenaresse Joke Ramdhani: 

Wat doet POP Marketing?

Ik help bedrijven bij hun online zichtbaarheid en vindbaarheid. En wanneer de potentiele klant is bereikt, zorg ik ervoor dat hun ervaring op de website ideaal verloopt.

Waarom ben je dit gaan doen?

Eerlijk? Omdat ik dit in loondienst deed voor een schijntje hahahah. Maar ook omdat ik bij mijn laatste werkgever de maandelijkse Google Ads kosten terug bracht van € 9.000 naar € 2.000 met behoud van hun conversies. Meer kon ik daar uiteindelijk niet meer bereiken. Maar ik wilde dit voor iedereen doen die het nut van online marketing inziet!

Waarom vind je het zo belangrijk om dit te doen?

Omdat ik nog veel te vaak slechte websites zie of bedrijven niet goed kan vinden op internet. Zoveel gemiste kansen.

Komt het voort uit passie?

Absoluut! Ik werkte in loondienst en heb mezelf van ‘offline’ marketeer naar online marketeer omgeschoold door alle trainingen bij Google in Amsterdam te volgen. Toen ik bij mijn werkgever alles uit de Google campagnes had gehaald dat erin zat, wilde ik meer. Zij zagen dat en motiveerden mij om voor mezelf te beginnen. En nu mag ik dat kunstje dus doen voor iedereen die mij inhuurt! Hoe leuk is dat?!

Met welke klanten werk je het liefst?

Met iedereen die het nut van mijn werk inziet, maar zich realiseert dat zij zich zelf bezig dienen te houden met waar zij goed in zijn en dit soort zaken beter kunnen uitbesteden.

Aan welke projecten heb je met veel plezier gewerkt de laatste tijd?

Ik werk met veel plezier aan alle projecten. Dat is absoluut waar. De ene is een grotere uitdaging dan de ander, maar ik ga niets uit de weg. Het geeft natuurlijk wel een fijn gevoel wanneer een keten met 500 locaties voor jou kiest, maar ik vind het net zo leuk om de boekhandel van het winkelcentrum als klant te hebben.

Wat vind je het mooiste aan je werk?

Dat alles meetbaar is. Ik kan de doelgroepen/klanten heel gedetailleerd in kaart brengen en targeten, maar ik kan ook aantonen welk zoekwoord het meeste geld oplevert. Ik wil dus nooit meer horen dat marketing alleen maar geld kost!

Als iedereen een kloon van jou zou zijn, hoe ziet de wereld er dan uit?

Saai toch? Wat moeten we zonder diversiteit. Bah, ik zit er niet op te wachten om de rest van mijn leven met een kloon van mezelf door te brengen. Dan valt er niets te leren en ontdekken.

Wat is je favoriete YouTube-filmpje?

Heb ik niet.

Waar kunnen mensen je ‘s nachts voor wakker maken?

Dat zou ik eigenlijk niet proberen als ik jou was! Tenzij ik een huiskamerconcert van Take That krijg….

Wat is naast je werk belangrijk voor je?

Mijn gezin, familie en vrienden uiteraard. En ontspanning.

Hoe ziet je ideale zaterdagavond eruit?

Dat hangt echt van de voorgaande week af. Een avond niets doen vind ik geen straf, maar meestal staat er wel iets op de planning. Een ideale zaterdagavond is een avond waarop ik uitgerust ben, de kids gezellig op bed krijg, lekker sushi ga eten, waarna ik weer eens lekker gek ga doen met mijn vriendinnen.

Wat is je grootste ergernis?

Mensen die hun frustraties op hun kinderen uiten. Racisme. Onrecht.

Ik ben enthousiast over je aanbod, wat is de eerste stap?

Let’s talk! Ik maak graag persoonlijk kennis. Omdat ik als online marketeer mijn werk overal kan uitvoeren, zie ik mijn klanten zelden in real life. Dus indien gewenst, kom ik graag eens een kijkje nemen. Vervolgens maken we duidelijke afspraken en spreken we wederzijdse wensen en verwachtingen uit. En dan…ga ik aan het werk!

Wat kunnen we van jou verwachten als we gaan samenwerken?

Wanneer je in zee gaat met POP Marketing, krijg je te maken met een professionele partij. Ik communiceer helder, maak duidelijke afspraken en probeer alles begrijpelijk te maken en houden voor de klant. Ik ben geen marketingbureau die jou eenmaal binnen haalt en vervolgens maandelijks stilletjes factureert, terwijl je niet eens weet voor wat.

Ik ga voor maximaal resultaat met het beschikbare budget. Ik heb al eerder maandbudgetten met 60% kunnen verlagen, tegen dezelfde hoeveelheid conversies. Dat geeft een kick!

Profiel 7

"Ik verplaats mij goed in mijn klant en lever kwalitatief hoge SEA campagnes met hoog rendement. Benieuwd naar hoe POP Marketing jouw business kan boosten?"